تور مسافرتی

تور مسافرتی

آژانس مسافرتی سلام پرواز مجری تور مسافرتی داخلی و خارجی

محل لوگو

تور استانبول


تور استانبول

آشنایی با شهر استانبول برای همه شما قطعا هیجان انگیز خواهد بود. استانبول بزرگترین و مهمترین شهر در میان شهرهای توریستی ترکیه و همچنین مرکز فرهنگی و تاریخ آن هم به شمار می رود. دلیل شهرت آن از لحاظ جفرافیایی این است که تنگه بسفر باعث شده که نیمه آن در منطقه اروپایی و نیم دیگرش در نیمه آسیایی قرار بگیرد. این شهر به دلیل تاریخ و فرهنگ و آداب و رسوم مردم استانبول بسیار مورد توجه توریست ها و جهانگردان از سراسر جهان قرار گرفته است.

 

اگر مسافر تور استانبول شدید به هنگام تماشای تعداد زیادی مرغ دریایی در بندر امنیو درست زمانی که برآمدن خورشید شهر را روشن می کند ، قایق های لنگر انداخته را خواهید دید که به آرامی در نوسان بوده و گویی به شما خوش آمد گویی می گویند و قطعا نمی توانید در برابر عطر و بوی تازه شهر هنگامی که اولین انوار روشنایی ماهی های اطراف حوزه ماهی گیری را روشن می کند، مقاومت کنید و همچنین خورشید در حال غروب، هر شب شهر را به مانند یک نقاشی محو نور کرده و سایه های شمع گونه مساجد از شبه جزیره تاریخی برافراشته اند تا به شهر خوش آمد گویند و در آخر شما علاقه مندان می توانید تور ارزان استانبول و تور لحظه آخری استانبول را در بالای همین صفحه در متنوع ترین حالت مشاهده و بهترین و مناسب ترین تور مسافرتی استانبول را خریداری کنید.

 

اطلاعات مهم شهر استانبول


شهر دوست داشتنی استانبول درست در شمال غربی منطقه مرمر ترکیه جای خوش کرده و نیز مساحت استانبول 831/1 کیلومتر مربع و بخش قدیمی استانبول روی هفت تپه بنا شده که همگی در میان دیوار دفاعی شهر قرار‌ داشته ‌اند. بلندترین نقطه استانبول تپه کاملیکا (Camlica Hill) یا به ترکی چاملیچا تِپِسی (Çamlıça Tepesi) نام دارد که حدود 267 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در ادامه جمعیت این شهر طبق آمار سرشماری که در سال 2016 میلادی انجام شده 14804116 نفر بوده است. توجه داشته باشید که استانبول دارای 3 فرودگاه به اسم های " فرودگاه آتاتورک " و "فرودگاه صبیحه گوکچن " و در نهایت " فرودگاه استانبول " که به تازگی تاسیس شده است و پروازهای بین المللی در آن انجام می شود ولی فرودگاه آتاتورک دارای موقعیت جغرافیایی بهتری بوده و به مکان های مهم شهر نزدیک تر میباشد برعکس فرودگاه جدید استانبول که کمی دورتر از شهر است.

 

استانبول

 

  • زبان رسمی: ترکی
  • پول رایج: لیر ترکی (TRY)، هر 1 لیر ترکیه (2,000 تومان)
  • دین رسمی: ترکیه کشوری سکولار است و بنابراین در این سرزمین چیزی به نام دین رسمی وجود ندارد. با این حال بیشترین جمعیت مذهبی این کشور، یعنی 97% را مسلمانان تشکیل داده اند که اغلب آن ها سنی مذهب هستند و شیعه ها در اقلیت قرار دارند.
  • سوغات شهر: قهوه، ادویه، شیرینی پسته‌ای، باقلوا و راحت القلوم، قهوه جوش، پوشاک، زیورآلات و ...
  • پیش شماره ترکیه: 90+
  • پیش شماره استانبول: 212 و 216
  • پلیس: 155
  • آمبولانس: 112
  • آتش‌ نشانی: 110
  • امنیت ساحل: 158

 

نقشه گردشگری استانبول

 

نقشه گردشگری استانبول

قیمت تور استانبول


این روزها تور استانبول یکی از پرطرفدار ترین تورهای خارجی است که اتفاقا قیمت مناسبی هم دارد. سفر به این شهر زیبا تقریبا با هر بودجه ای برای هر مسافری میسر است اما حداقل هزینه ای را برای این سفر باید در نظر بگیرید. معمولا قیمت های تور استانبول در عید و تابستان مطمئنا افزایش خواهد داشت و اینکه برای استانبول هم در انتخاب هتل و هم در انتخاب پرواز گزینه های زیاد و متنوعی پیش رو دارید و از آنجایی که ایرانی ها زیاد به شهر سفر می کنند تقریبا تمام روزهای سال پرواز از تهران به استانبول انجام می گردد. از طرفی این شهر پذیرای توریست های زیادی از سراسر دنیاست و همین هم باعث شده تا تعداد هتل ها و اقامتگاه های آن زیادتر از حد معمول باشد از هتل های ارزان گرفته تا هتل هایی لوکس برای سفرهایی لاکچری.

 

قیمت تور استانبول


سوال بیشتر مسافران این است کهقیمت تور استانبول چقدر است؟باید به شما بگوییم که قیمت این تور در زمان های مختلف سال وابسته به عوامل مختلفی هچون آب و هوا، مناسبت ها و قیمت پرواز و هتل های متنوع متفاوت می باشد، باید این را هم بدانید که همواره بهتر است برای پیدا کردن قیمت دقیق تورهای استانبول هر روز سایت را چک کنید و در ضمن سیستم سرچ تورهای مسافرتی مجموعه ما به این صورت است که از صفحه اصلی وبسایت و بخش سرچ نام مقصد مورد نظر خود را وارد کرده تا تمامی تورهایی که برای آن مقصد برنامه ریزی شدند، خیلی راحت در دسترس شما قرار بگیرند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید؛ در ادامه تورهای استانبول در طیف گسترده ای قرار داده شده و پرواز ها و هتل ها گارانتی شده اند و و در ضمن خدمات تور استانبول شامل پرواز رفت و برگشت ، ترانسفر فرودگاهی ، گشت های شهری متنوع با تور لیدر فارسی زبان در استانبول ، بیمه مسافرتی ، هتل متنوع در استانبول با خدمات و سرویس های مختلف می باشد که همه اینها در قیمت تور استانبول تاثیر گذار هستند.

 

تور استانبول ارزان


پیدا کردن تور ارزان استانبول کار سختی نیست تنها باید چند مورد را رعایت کنید. قبل از هر چیز شما با انتخاب پروازهای ایرانی و همین طور صندلی های معمولی می توانید در هزینه سفرتان صرفه جویی کنید. موضوع بعدی انتخاب هتل است که اکثر افراد بیشتر به ستاره های آن توجه می کنند. درست است که هتل هایی با ستاره بیشتر گران تر هستند اما بد نیست بدانید برخی هتل ها تنها به دلیل موقعیت شان در شهر هزینه بیشتری دارند مثلا هتل های پنج ستاره نزدیک میدان تکسیم از هتل های پنج ستاره مناطق دیگر گران تر هستند. پس هم با انتخاب هتل های 3 یا 4 ستاره و هم با انتخاب مناطقی که کمتر مورد توجه هستند می توانید در این مورد صرفه جویی کنید. از طرفی تور ارزان استانبول را بیشتر می توانید در اوایل مهر با شروع مدارس و یا فصل های سردتر پیدا کنید چون در این زمان حجم مسافران کاهش می یابد.

 

تور استانبول

تور استانبول لحظه آخری


تور لحظه آخری یکی از بهترین فرصت ها برای سفری ارزان به استانبول است خصوصا که سفر به این شهر و دیگر شهرهای ترکیه ویزا نمی خواهد و تنها با داشتن پاسپورت معتبر می توانید راهی سفر شوید. تورهای لحظه آخری بیشتر در زمان های کم توریست پیدا می شود چون مردم به دلایلی مانند سردی هوا یا مثلا شروع فصل درس یا امتحانات کمتر سفر می روند و آژانس ها نیز برای ترغیب به سفر آفرها و تخفیف های خوبی به مسافران ارائه می کنند که وسوسه انگیز است. البته برای سفرهای لحظه آخری همیشه باید آماده باشید چون از زمانی که تور را رزرو می کنید تا شروع سفر حداکثر یکی دو روز زمان دارید و حتی گاهی تورهایی برای چند ساعت بعد پیدا می کنید که قیمت و شرایط عالی دارند تنها باید آماده سفر باشید.

 

تور لحظه آخری استانبول

 

بهترین زمان سفر به استانبول


در ابتدا بدانید که استانبول به دلیل موقعیت مکانی، در نواحی آب و هوایی متفاوتی قرار گرفته است و دارای چندین خرداقلیم است. آب ‌و هوای مدیترانه ‌ای، آب ‌و هوای گرمسیری مرطوب و آب ‌و هوای اقیانوسی در بخش‌ های مختلف شهر قابل مشاهده است و قرار گرفتن در کنار دو پهنه‌ آبی متفاوت، یکی دیگر از دلایل تنوع آب و هوایی در این شهر جذاب میباشد. ژوئیه گرم ‌ترین ماه سال است و میانگین دمای هوا به 24 درجه میرسد و همچنین فوریه با میانگین دمای 6 درجه، سردترین ماه سال شناخته می شود و ضمنا ماه ژانویه با میانگین میزان بارندگی 100 میلی ‌متر، مرطوب ‌ترین ماه سال بشمار می رود. در ادامه استانبول و ترکیه‌ اروپایی، تابستان‌ های گرم و زمستان‌ های سرد همراه با بارش برف را تجربه می کند و فصول بهار و پاییز یعنی از آوریل تا مه و از سپتامبر تا اواسط نوامبر، بهترین زمان برای سفر به استانبول می باشد درست زمانی که دمای هوا مطبوع و آسمان شهر صاف است.

 

جاذبه های گردشگری استانبول

 

  • ایاصوفیه (Hagia Sophia)

 

مسجد شگفت انگیز " ایاصوفیا " اولین مکانی است که با تور استانبول باید از آن دیدن کنید، این مسجد در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته شده و به مدت 1000 سال کلیسای امپراتوری روم شرقی بوده، اما در قرن 15 توسط معمار عثمانی بنام " سینان "، به مسجدی با‌شکوه در میان اماکن دیدنی استانبول تبدیل شده است که جزو تجربیات جالب و به یادماندنی سفر شما به این شهر خواهد شد.

 

ایاصوفیه

 

  • مسجد سلطان احمد (Sultanahmet Camii)

 

مسجد سلطان احمد را باید یک بنای باشکوه و پر از عظمت و زیبایی در میان جاذبه های تاریخی استانبول نام برد و در ادامه این مسجد زیبا شما را شیفته خود می کند و تجربه تاریخی جالبی برای شما می سازد و نیز به علت تزیین با کاشی‌ های آبی به " مسجد آبی " هم مشهور است و در آخر مسجد آبی با قدمتی 400 ساله، یکی دیگر از بناهای باشکوه شهر استانبول است که نزدیک به ایاصوفیه جای خوش کرده است.

 

  • آب ‌انبار تاریخی باسیلیکا (Basilica Cistern)

 

بعد از دیدن ایاصوفیا و مسجد آبی حتما دیدن از آب ‌انبار تاریخی باسیلیکا را در برنامه سفرتان بگنجانید؛ این مکان جزو مشهورترین جاذبه ‌های گردشگری استانبول سر و صدایی به پا کرده و اینکه این آب ‌انبار محبوب نزدیک این دو مسجد میباشد و در زمان امپراتوری بیزانس، زمانی ‌که به استانبول را با قسطنطنیه می ‌شناختند، بنا شده و نیز مهم است بدانید که حدود 300 ستون با سرستون ‌های طرح ‌دار در این آب ‌انبار خودنمایی میکنند که شکوه آن‌ ها باعث شده به آن قصر وارونه هم بگویند و از آن به‌ عنوان زیباترین مکان های دیدنی استانبول یاد میکنند که ارزش دیدن را قطعا دارد.

 

بهترین هتل های استانبول

 

  • هتل الیت ورلد (Elite World Istanbul Hotel)

 

این هتل زیبا در منطقه بی اوغلو واقعا شناخته شده و به شدت می درخشد! اتاق های آن فوق العاده راحت و آرامش بخش هستند و به سبک نئوکلاسیک طراحی شده اند. ضمنا درون اتاق ها، حمام خصوصی با وان آب گرم به همراه وسایل بهداشتی و آرایشی قرار داده شده و دسترسی به اینترنت پر سرعت و دید ویژه به شهر از دیگر خصوصیات این هتل محسوب می شود.

 

 

  • گرند جواهر استانبول (Grand Cevahir Hotel)

 

هتل بعدی هتل گرند جواهر نام دارد که در منطقه ای به نام شیشلی در فاصله 8/3 کیلومتری میدان تقسیم قرار دارد و به این خاطر می توان گفت محل قرارگیری این هتل در منطقه ای آرام و خلوت قرار گرفته و در ادامه این هتل دارای 323 اتاق است و اتاق های این هتل جادار و مجهز به سرویس خواب و نشیمن زیبا و عالی هستند.

 

 

  • هتل 5 ستاره مرکور استانبول بومونتی (Mercure Istanbul Bomonti)

 

یکی دیگر از بهترین هتل های این مقصد همین هتل مرکور است که کاملا در مرکز شهر استانبول قرار گرفته و دید آن کاملا مشرف به شهر و موقعیت عالی هم دارد و اتاق های هتل همگی دارای دکوراسیونی ساده و شیک هستند و همه اتاق ها آن ها دارای دیوارهای عایق صدا، گاو صندوق، میز کار و سرویس خواب بسیار راحت می باشند.

 

  • هتل دیوان استانبول (Divan Istanbul Hotel)

 

اقامتگاه لاکچری و جذاب بعدی در استانبول هتل دیوان است با طراحی مدرن و زیبا ؛ دسترسی های این هتل بسیار عالی است به صورتی که با بسیاری از خیابان های شلوغ استانبول تنها چند قدم فاصله دارد و نیز اتاق های هتل دارای طراحی منحصر به فرد و مناسبی هستند و نمایی از شهر را به شما هدیه می دهد و در اینجا خدمات ۲۴ ساعته امکانات اقامتی برای شما فراهم می باشد.

 

منبع: تور استانبول

  انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 19

قیمت تور مسافرتی داخلی و خارجی | سلام پرواز

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما